elmered.blogg.se

Familjen Elmered i USA

Konst och Vin

Kategori: Allmänt

I fredags blev jag medbjuden ett svenskt tjejgäng på en vin och konstkväll. Den som drog ihop det heter Camilla och har bott 13 år här i Charleston. Detta fantastiska arrangemang är i downtown Charleston några gånger per år.
(null)

I princip går det ut på att man går runt på olika gallerier som håller kvällsöppet och dricker vin och tittar/ köper konst. Ett koncept helt i min smak! tyvärr var inte konsten riktigt i en prisklass för mig men det fanns mycket fint!
Målning av de omringade konstnären

Nöjd konstnär omringad av svenska tjejer

Min favorit! Om jag bara hade 9 000 dollar över...


Konstvandringen övergick i middag som övergick i drinkar på en roof top bar. En toppenkväll! 
(null)

(null)

Kommentarer

  • Farmor Karin säger:

    Så mysigt det låter! Konst och vin på samma gång! Målar du själv något nuförtiden?
    Jag har inte målat nåt sen Kyrkerud, men väl gått på några kroki-sessioner under hösten - kul och nyttigt!
    Hoppas att du, Jonas och barnen har det fortsatt härligt! Vi får höras nån kväll! Kramar till er alla

    2017-12-13 | 14:04:12

Kommentera inlägget här: