elmered.blogg.se

Familjen Elmered i USA

Living the American Life

Kategori: Allmänt

Efter 5 dagar i vårt nya land börjar vi komma iordning. Vi har fått vår tvättmaskin och tumlare. Man kan konstatera att allt är större i USA, räcker nog att tvätta en tvätt i veckan med tanke på hur mycket som går i.



(null)




På tal om stort.. idag har vi varit på Costco, lite som ett amerikanskt ullared i miniatyr med  förpackningar i super Size. Då både jag och Jonas kämpade med att hålla styr på shopping och 2 övertrötta barn blev det inga bilder där ifrån. Jag kan dock lova att det blir fler besök och chans till fotografering. Vi tog också en sväng till Tangler Outlet typ som Heden fashion outlet men billigt på riktigt. Dock är vi lite trötta på allt shoppande (om ni anade hur mycket saker man bara har i ett hem). 

Detta är, tro det eller ej, stället där man alltid behöver ha vatten tillgöngligt. Alla dricker i princip kranvatten i flaska och lämnar inte huset utan den. Jonas gick på volym medan jag valde en som håller vattnet kallt i 12 timmar (ja, det va faktiskt fortfarande kallt när jag vaknade i morse) självklart har även barnen fått flaskor.
(null)


Jag avslutar med lite bilder från vårt hyrmöblerade hem. Inte helt i min smak men funktinellt. Vi lever just nu på en uppsättning av allt porslin mm tills flygfrakten kommer (förhoppningsvis snart)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

  • Esmis och company säger:

    Hej Melker & Thelma Det är roligt att se er blogg och era bilder 🌸 Kram från
    Esmis och Esmis mamma ☺️

    2017-11-07 | 14:00:26

Kommentera inlägget här: