elmered.blogg.se

Familjen Elmered i USA

Mål

Kategori: Allmänt

Att ha mål i livet gör att man fortsätter att utvecklas, vågar prova nya saker och breddar sin självkänsla. För mig och Jonas har det alltid varit ett gemensamt mål att prova att leva i en annan kultur och här är vi nu, e 3 månader in i vårt livs största äventyr.

För 8 månader sedan bestämde jag mig för målet att kunna springa 5km.  Jag har aldrig i hela mitt liv sprungit, jag såg alltid till att vara sjuk när man skulle springa på gympan. Alltid har jag intalat mig själv att jag inte är byggd för att springa. 

Men jag gav inte upp. Jag började med en km, ökade till 2 till 3 och i höstast klarade jag 5 km. 

Nu har jag ett nytt mål, Cooper River bridge run, jag har anmält mig till ett 10k lopp!!! Det skulle jag aldrig trott när jag slet för att klara 1 km. 

Idag sprang jag det längsta pass jag gjort, 8km.  Första km hade jag sällskap av en liten löparkompis. 
(null)

Det påminde mig om något viktigt, det är inte så allvarligt och ska vara kul att springa. 
(null)

De andra 7 km gick så mycket lättare efter den starten. 
Ska jag vara ärlig så skulle jag inte ha orkat hålla upo löpningen om det inte vore för min andra löparkompis Garmin. Att tävla med sig själv är för mig den bästa motivationen. 
(null)

Kan jag kan ni, sätt nu upp era mål och kör! 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Så duktigt av dig! Jag är stolt över dig och saknar min träningskompis här hemma! Go for it! 👍👏🏻❤️

    2018-01-28 | 22:18:39
  • Farmor Karin säger:

    Heja er, Anna-Klara och Thelma!
    Så kul att göra nåt tillsammans - en riktig mor och dotter-grej!
    Va stor hon har blivit, Gull-Thelma! ❤️

    2018-01-28 | 22:29:16

Kommentera inlägget här: